2014. április 04. 00:52 - Krakk Panka

Bemutatkozás


Úgy gondoltam, megosztom receptgyűjteményemet veletek. A végeredményt hosszas kísérletezések előzték meg...célom az volt , hogy a sütemények ne emeljék a vércukorszintet és még is "büntetlenül bűnözhessek" én is, mint egészséges embertársaim!

Saját magamon kísérleteztem ki, mit lehet és mit nem lehet alapanyagként felhasználni, ill. ebéd után (persze a szigorú szénhidrát mennyiség betartása mellett ) desszertként finomságokat fogyasztani.
Ezek a receptek régi életemből kerültek átdolgozásra, alkalmazkodva a mostani helyzetemhez.

Panka vagyok,
3 éve 1-es típusú (inzulinos) cukorbeteg. Az életem e miatt gyökeresen megváltozott. A tudat feldolgozása, hogy nincs többé étkezés, és nassolás akkor amikor én gondolom, fájó pontként hatott rám, ill. a többi velejáró borzasztó dologról most nem is beszélek...
Megtanultam újra tudatosan enni, inni, sportolni...újjászületni, mégis folyamatosan sóvárogtam egy kis édesség után.

IMG_1589.JPG

Ez adott erőt és okot a kísérletezgetésre, receptek átdolgozására, eleinte kevesebb , majd egyre több sikerrel. Az volt a cél, hogy olyan finom sütemények és desszertek lássanak napvilágot, amik nem emelik hirtelen a vércukorszintemet alacsony szénhidrátértékük miatt, de azért finomak és egészségesek is maradjanak!
Sok anyukával beszélgettem korábban, akiknek ugyanebben a fránya cukorbajban szenved gyermekük és nem tudnak nekik olyan nasit adni uzsonnára a suliba, oviba, kiránduláshoz, ünnepekre, hogy ne kelljen hatalmas mennyiségű inzulinnal korrigálni a felszaladt cukrukat, és az ezáltal megborult anyagcseréjüket vissza kelljen erőltetni a megfelelő értékre.

 

Rengeteg recept kering a neten diabetikus sütiként és mellette "cukorbetegeknek is" felirattal,
de amikor megnéztem mik is az összetevők (miután megokosodtam), hááát, nem éppen vércukorbarát alapanyagok voltak benne! Úgy gondoltam, ezen változtatni kell!
Jöttek a próbálkozások, és tádááám... rengeteg jegyzetem lett, amik később receptekké váltak. Ezek többször is felhasználásra kerültek, annyira jól sikerültek. Egyre több ismerősöm készítette el otthon (olyan családok is, ahol nincsen cukorbeteg!) és sok- sok pozitív visszajelzést kaptam.
Ebben a blogban folyamatos tapasztalataimat fogom leírni Nektek, ill. számos fincsi dolog elkészítésében segítek.

Cserébe annyit kérek, hogy minél több emberhez juttassátok el az üzenetem, receptjeim, írásaim, mert én már tudom, hogy cukorbetegen is lehet normális életet élni. Sajnos évről évre exponenciálisan nő sorstársaim száma, így remélem, ezek a fincsi dolgok pici napsütést jelentenek majd az ő életükben is :-)

 

A bejegyzés trackback címe:

https://cukormazas.blog.hu/api/trackback/id/tr215911102

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kutyuska 2014.04.26. 06:47:00

Átnézem majd a receptjeidet, a párom is szeretne néha édességet enni.Ő ugyan nem inzulinos még, de II.típusú cukorbeteg.
Igazán remek, hogy megosztod a saját tapasztalataidból született recepteket, mert tényleg nagyon sok embernek segítesz ezzel

Krakk Panka 2014.04.26. 10:07:34

Szia!

Nagyon örülök, hogyha tudok segíteni nektek! Kívánom, hogy találjatok a számotokra megfelelő recepteket a blogomon, és szívesen fogadom a visszajelzéseteket, hogyan sikerült elkészíteni, és bevált e az adott recept, amit elkészítettetek.

Köszönöm, hogy írtál!
Üdv: K. Panka
süti beállítások módosítása